Houding en beweging

Houding en beweging · 10. januari 2021
Blog 49: De krijger voor meer vertrouwen en kracht in deze Coronatijd.
Deze oefening is goed voor flexibele heupen, het versterkt de armen, benen, schouders en rug. Geeft meer ruimte in de borst en de longen. En om de oefening compleet te maken, helpt het je ook met je evenwichtsgevoel.⁠
Houding en beweging · 11. december 2020
Hier word ik blij van😄. Deze oefening is leuk om te doen en fijn om je rug soepel te houden. Eerst rol ik een paar keer heen-en-weer over mijn rug. Ik wissel af met de voeten naast elkaar en de voeten gekruist. Dat voelt anders voor je rugspieren en je wervelkolom. Daarna kom ik in de ploeg en blijf ik meestal een tijdje in deze houding, pak ik mijn voeten vast en rol terug in de beginpositie. Doe dit rustig, vooral als je in de ploeg komt (dat is de yoga houding waarbij mijn voeten achter...
Houding en beweging · 03. december 2020
𝔼́𝕖́𝕟 𝕧𝕒𝕟 𝕞𝕚𝕛𝕟 𝕗𝕒𝕧𝕠𝕣𝕚𝕖𝕥𝕖 𝕙𝕠𝕦𝕕𝕚𝕟𝕘𝕖𝕟 𝕚𝕤 𝕕𝕖 𝕓𝕠𝕠𝕥 ..🤩 Het balans houden, de strekking in je hamstrings en kuitspieren en de training van je core samen is een heel fijne combi.⁠ ⁠ De Boot is een zittende balanshouding en traint je core: de buik en onderrug.⁠ ⁠
Houding en beweging · 03. december 2020
Wil jij ook lenige benen en losse schouders krijgen? Kijk dan eens goed omlaag in deze houding😉. Hoe doe je deze houding?
Houding en beweging · 17. november 2020
Loop jij ook weleens met gebogen schouders? Als je veel met je schouders naar voren loopt, verkorten je borstspieren, waardoor je ook schouderklachten kan krijgen. Om je borstspieren wat op te rekken, kan je in een deurpost gaan hangen, door met beide handen de deurpost vast te pakken en met je lichaam naar voren te leunen. Veel leuker is het om dit met zijn tweeën te doen.
Houding en beweging · 10. november 2020
Blijblijblij 😀 word ik van deze oefening. Het is zo leuk om samen yoga oefeningen te doen. 👏 Dit is altijd een van mijn favoriete oefeningen geweest om samen te doen. De combinatie van de ene keer in stretch liggen en de andere keer in totale overgave is superfijn. Én wat het leuk maakt is dat je grenzen leert voelen en samenwerken. De één, in dit geval de man, voert de zittende vooroverbuiging uit en de ander, de vrouw op de foto, opent het hart❣️
Houding en beweging · 26. oktober 2020
Coronaverveling? Doe dan eens wat anders thuis met je man, vriend of vriendin... Wist je dat je hele leuke yoga oefeningen hebt, die je samen kan doen? Dat maakt het heel leuk om te oefenen.
Houding en beweging · 23. oktober 2020
Ademhalen is zo’n automatisch proces dat maar weinig mensen zich bewust zijn van hoe ze ademhalen. Toch is ademhalen geen vast gegeven, gedachten en acties hebben invloed op onze ademhaling. Maar onze ademhaling heeft ook invloed op onze emoties en gezondheid. Denk maar eens aan een spannend moment in je leven; je voelt je hart sneller kloppen, je ademritme gaat omhoog en je komt hoger in je borst te zitten. Tijdens het kijken van een spannende film voel je dat je je adem inhoudt…
Houding en beweging · 21. oktober 2020
De kunst van ontspannen spieren (2) De vorige keer heb ik een oefening gegeven om het verschil tussen aan en ontspannen spieren weer te voelen. Nu ben je weer meer bewust van eventuele spanning, maar het lukt je nog steeds niet om je nekspieren te ontspannen.
Houding en beweging · 21. oktober 2020
Heb je weleens spanning in je borstkas? Dan is de omhoogkijkende hond een fijne houding. Deze houding stretcht de borst en buikspieren. Het versterkt de rug, armen en polsen. Deze oefening kan je beter niet doen als je last hebt van je polsen, het carpaaltunnel syndroom, of rugklachten hebt.

Meer weergeven