Houding en beweging · 16. oktober 2020
Sterk de winter in. Heb je af een toe een minuutje over? Dan is de plank een perfecte oefening om je core te trainen. Een blog terug hadden we het al over het belang van een sterke core stability. Naast dat het klachten voorkomt, zorgt deze oefening er ook voor dat je zowel je bil, buik, rug , arm als beenspieren traint. Vollediger kan haast niet.
Fysieke klachten · 14. oktober 2020
De vorige keer hebben we het gehad over het belang van stabiliteit van je wervelkolom, de zogenaamde core-stability. Wat is nu core stability? De core is de romp. Core stability staat dus voor rompstabiliteit en betekent dat je je rug in één stand leert houden. Elke standsverandering van je lichaam heeft invloed op de spierspanning. Je bekken is het centrale punt in het lichaam waar veel spieren aanhechten. Zodra deze spieren aanspannen hebben deze invloed op de stand van het bekken.
Acupressuur punten · 13. oktober 2020
Even uit je hoofd? Minder stress? Er zijn acupressuurpunten die je daarbij kunnen helpen. Je kan jezelf masseren voordat je naar bed gaat, of nog beter....vraag het aan iemand anders.
Voeding · 13. oktober 2020
Elke soort thee doet iets anders met je lijf...Het wordt weer kouder en dan is het heerlijk om met een lekkere kop thee op de bank te zitten. Veel mensen drinken tegenwoordig gemberthee. Gemberthee is goed te combineren met kaneel of citroen. Maar wist je dat elke soort thee een bepaalde uitwerking op je heeft en dat je beter niet teveel en te lang achterelkaar van een en dezelfde soort thee kan drinken?
Acupressuur punten · 13. oktober 2020
Ben je onrustig en slaap je slecht? Pericard 6 is een bekend acupunctuurpunt om de geest te kalmeren en angst te verminderen.
Houding en beweging · 08. oktober 2020
Lijstjes afwerken, deadlines halen.. Tegenwoordig leven we vaak meer in ons hoofd dan ons lijf. Door stresshormonen voelen we pijn minder of we nemen de pijntjes voor lief. Ik kom als masseur regelmatig mensen tegen die het lastig vinden hun spieren te ontspannen. Hoe doe je dat eigenlijk je spieren loslaten?
Houding en beweging · 06. oktober 2020
Voel jij je soms een beetje uit balans? Denk je teveel na? Probeer dan eens de Vrksasana oftwel de boomhouding. Je zal snel merken dat als je blijft denken, je omvalt of gaat wiebelen. Maar als je uit je hoofd gaat, je minder heen-en-weer gaat en steviger gaat staan.
Fysieke klachten · 28. september 2020
Heb je pijn in je onderrug? Instabiliteit in je wervelkolom kan de oorzaak zijn. De wervelkolom wordt gevormd door wervels die op elkaar gestapeld zijn. Om ervoor te zorgen dat de wervels op elkaar blijven zitten tijdens het bewegen, werken allerlei spieren, kapsels, banden nauw samen. Ze houden de wervelkolom stabiel tijdens het bewegen. Als dit niet lukt, spreken we van een instabiele wervelkolom.
Houding en beweging · 24. september 2020
Heb je spanning in je benen en rug? De staande vooroverbuiging stretch je ruggengraat en achterkant van je benen (hamstrings en kuiten en heupen). Het maakt de bovenbenen en rug sterker en verlicht stress.
Houding en beweging · 22. september 2020
Zoek je even rust? De gestrekte kindhouding verlicht stress, kalmeert je mind en brengt rust in je lichaam. Het is een simpele oefening die je gemakkelijk even tussendoor kan doen en wat gelijk effect geeft.

Meer weergeven